NeoPedia
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل خبر داد

رشد نسبی اعزام استادان و محققان به رویدادهای بین المللی

رشد نسبی اعزام استادان و محققان به رویدادهای بین المللی

نئوپدیا: قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از رشد اعزام استادان، دانشجویان و پژوهشگران به سمینارهای علمی خارج از كشور و اقبال كشورهای پیشرو در حوزه علم و فناوری برای توسعه همكاریهای علمی با ایران با تاكید بر تحلیل داده های آماری آگاهی داد.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، دكتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در این خصوص گفت: بررسی و تحلیل داده های آماری نشان داده است كه به رغم همه تحدیدها، موانع و شرایط داخلی و برون مرزی و برخلاف تحلیل های رایج، حضور و مشاركت استادان، دانشجویان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی در رویدادهای علمی بین المللی همچون دوره های آموزشی و فرصت های مطالعاتی رشد داشته است و ما شاهد افزایش ۹ درصدی در آمار اعزام های به خارج از كشور هستیم.
رئیس مركز همكاریهای علمی بین المللی اضافه كرد: هدف این مراودات، تبادل دانش فنی، آشنایی یا تسلط بر روند پیشرفت های علمی دنیا، كسب گرنت های بین المللی و ارتقای سطح علمی دانشگاه ها و پژوهشگاه های كشور بوده و هست.
به گزارش اداره كل روابط عمومی وزارت علوم، وی اظهار داشت: ۲۱۶۸ استاد، عضو هیئت علمی و محقق خارجی در سال ۱۳۹۷ در ایران حضور بهم رساندند تا در كنفرانس های علمی مشاركت كنند و یا پروژه های مشترك را انجام داده و دوره های آموزشی برگزار نمایند، یا راهنمایی دانشجویان تحصیلات تكمیلی را برعهده بگیرند. بیشترین محققان و اساتید باز به ترتیب از كشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، چین و روسیه به ایران آمده اند.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از حضور ۱۰۲۲ استاد، عضو هیئت علمی و محقق هیئت علمی كشورمان در سمینارها و مجامع علمی دنیا در سال قبل آگاهی داد و اظهار داشت: بر طبق تفكیك صورت گرفته، كشورهای تركیه، ایتالیا، اسپانیا، یونان، آلمان، فرانسه و چین، میزبان اصلی دانشمندان ایرانی بوده اند.




منبع:

1398/02/18
22:57:22
5.0 / 5
4716
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , پژوهشگران , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
NeoPedia