NeoPedia
پایه گذار دانش بیورزونانس در ایران در گفت وگو با نئوپدیا مطرح كرد

بیورزونانس دانش مورد تایید سازمان های فضایی، بودجه كافی برای تحقیقات حوزه علوم جدید وجود ندارد

بیورزونانس دانش مورد تایید سازمان های فضایی، بودجه كافی برای تحقیقات حوزه علوم جدید وجود ندارد

نئوپدیا بیورزونانس دانش مورد تایید سازمان های فضایی، بودجه كافی برای تحقیقات حوزه علوم جدید وجود ندارد


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، به لحاظ فیزیكی و نیز برمبنای یافته های فیزیك دان فرانسوی به نام "لوئی دوبروی" یك قانون كلی و اثبات شده در عالم وجود دارد كه نشان داده است تمامی اجسام و به عبارتی تمام سلول های گیاهان و جانوران، دارای ارتعاشی به نام "ارتعاشات طبیعی" است.
این ارتعاشات طبیعی (رزونانس)، از لحاظ علوم فیزیكی و ریاضی قابل ثبت هستند، یعنی می توان طول موج و فركانس آنها را بدست آورد. بر این اساس دانشمندان موفق شده اند كه بانك اطلاعات الكترونیكی بزرگی را از این فركانس ها فراهم آورند كه شامل فركانس های طبیعی تمام اعضای بدن، ارگانیسم هایی مانند میكروب ها و برخی ویروس ها و حتی تغییرات هورمونی (ناشی از انواع بیماری ها یا ناشی از احساسات و استرس ها) می شود.
در فیزیك قانونی وجود دارد به نام "رزونانس" یا "تشدید"، بدین معنا كه دو ارتعاش هم فركانس بعد از برخورد با یكدیگر می توانند بر روی هم اثر سازنده بگذارند و یك ارتعاش با دامنه بزرگ تر ایجاد كنند. اثرات این جذب انرژی می تواند كمك بسزایی به تشخیص و در ادامه بهبود سلامت یك موجود زنده كند. این مساله پایه علم بیورزونانس را ایجاد كرده كه امروزه در بیشتر كشورها از آن بعنوان یك روش كمك تشخیصی و بهبود سلامتی در بیمارستان ها استفاده می شود.
دكتر حمیدرضا طاهری یگانه كه از وی بعنوان موسس دانش بیورزونانس در ایران یاد می شود، ضمن تشریح این دانش جدید و كاربردهای كمك تشخیصی و نیز بهبود سلامتی آن در موضوعات مختلف به بررسی چالش ها و مشكلات پیش روی آن در داخل كشور پرداخت.
پایه گذار دانش بیورزونانس در ایران با اشاره به اینكه باید با دنیای روز حركت نماییم، اشاره كرد: اگر امروز به سمت جلو حركت نكنیم، زبان پزشكی آینده را متوجه نخواهیم شد. این مساله شبیه بانكداری الكترونیك و بانكداری چرتكه ای است، بدین معنا كه بانكداری الكترونیك به سرعت در حال گسترش است و الان شما نمی توانید كار خودرا با بانكداری چرتكه ای پیش ببرید.
این محقق مركز تحقیقاتی Intelect از مراكز وابسته به سازمان فضایی روسیه، همین طور به كاربرد این روش در حوزه روانشناسی اشاره و اشاره كرد: روش بیورزونانس علاوه بر بخش پزشكی، توجه بسیاری به حوزه روانشناسی دارد.
به گفته همكار پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی، این روش بطور جدی بر روی مسائل روحی و روانی بعنوان عوامل ایجادكننده اختلال در بدن انسان می پردازد و تغییرات فركانس مغزی را یكی از دلیلهای اصلی ایجاد بیماری های روحی و روانی می شناسد.
به گفته محقق مركز Artemida از مراكز دانش بنیان ساخت دستگاه های بیورزونانس، طبق آخرین آمار حدود ۴۰ هزار پزشك و روانپزشك در سراسر دنیا مشغول بهره گیری از روش بیورزونانس هستند و آمار انتشار یافته در این زمینه، گویای رشد بیش از پیش بیورزونانس در جهان است. در واقع روش بیورزونانس یك روش كاربردی میان رشته ای بوده كه می تواند كمك شایانی به حوزه علوم پزشكی و روانشناسی كند. بدین سبب اگر كشور ما نیز از الان به این تخصص ورود نكند، ظرف بیست سال آینده ما دیگر قادر به درك زبان پزشكی دنیا نخواهیم بود.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، دكتر حمیدرضا طاهری یگانه كه خود یك پزشك است و مدرك تخصصی خودرا در رشته بیورزونانس از دانشگاه مسكو ستاندن كرده، دارای دیپلم استاد تمامی از انستیتو تحقیقاتی بیورزونانس كشور روسیه است. او همینطور در زمینه بهبود اختلالات روانشناختی تجارب ارزشمندی را با بكارگیری دانش بیورزونانس كسب كرده است. گفت وگوی تفصیلی دكتر طاهری یگانه با خبرنگار ایسنا را به شرح زیر می خوانیم:
**دانش بیورزونانس را در یك مركز تحقیقاتی - درمانی تحت نظارت سازمان فضایی روسیه آموختم. در سال ۲۰۰۸ مدرك استاد تمامی این رشته را از طرف آكادمی بیورزونانس روسیه ستاندن كردم. در واقع از سال ۱۹۹۸ در این زمینه مشغول به انجام كارهای تحقیقاتی هستم و از سال ۲۰۰۷ میلادی دانش و دستگاه بیورزونانس را وارد ایران كردم.

اصل "بیورزونانس" بر پایه الكترومغناطیس سلولی است
**اصل "بیورزونانس" بر پایه الكترومغناطیس سلولی است و در واقع ریشه تمامی اسامی مطرح شده درباره این دانش همچون بیورزونانس درمانی، انرژی مدیسین، ارتعاش درمانی و انرژی زیستی درمانی برمبنای اصول الكترومغناطیس سلولی است. به زبان ساده تمامی سلول های بدن بصورت بیوریتمیك از خود میدان الكترومغناطیس ساطع می كنند كه این میدان های الكترومغناطیس بصورت مستقیم با وضعیت فیزیولوژیك سلول منشأ گرفته از آن ارتباط دارد؛ چنانچه سلول سالم باشد، طی یك برآیند الكترومغناطیسی خاص (با یك عدد مشخص) دارای ارتعاش است و اگر سلول بیمار باشد، این عدد الكترومغناطیسی گرفتار تغییر شده كه نشان دهنده این واقعیت است كه سلول بیمار با فركانسی متفاوت از فركانس طبیعی سلول سالم نوسان می كند. دانش بیورزونانس به پزشكان این امكان را می دهد تا این تفاوت فركانسی را درك كرده و بتوانند سلول های سالم را از سلول های ناسالم تشخیص دهند.
*پس منظور شما این است كه هر سلول در یك فركانس خاص (كه همان فركانس رزونانس است) ارتعاش می كند و هنگامی كه از فركانس عادی خود منحرف می شود، فركانس اصلی تغییر كرده و شما با اعمال یك فركانس خارجی بحث بهبود سلامت و یا تشخیص را انجام می دهید؟
**بله دقیقاً. همانطور كه همه ما دارای اثر انگشت منحصر بفرد هستیم، سلول های ما نیز دارای یك فركانس رزونانس مشخصه هستند. باید بدانیم كه این فركانس همواره برای سلول های سالم ثابت بوده و از سویی فركانس رزونانس هر ارگان با ارگان دیگر متفاوت می باشد. بعنوان مثال ارتعاش سلول های كلیه با ارتعاش سلول های كبد شما فرق می كند. جالب است كه این رزوناس با رزونانس میكروارگانیسمی همچون استرپتوكوكوس نیز فرق می كند. به عبارتی، هر آنچه شما بر روی زمین می بینید، دارای فركانس رزونانس منحصر به فرد خود است.

تاریخچه بیورزونانس و چگونگی كشف رزونانس سلولی
**"لوئی دوبروی" دانشمند فرانسوی در سال ۱۸۸۰ ثابت كرد كه هر چیزی برمبنای فركانس طبیعی خود در ارتعاش است. در ادامه دانشمند دیگری به نام "لاخوفسكی" روسی در سال ۱۹۰۲ با یك آزمایش ساده متوجه شد كه این نظریه واقعی است. این آزمایش برمبنای یك مشاهده جالب بود. وی روزی متوجه شد كه قرارگیری كاملاً اتفاقی یك آهنربا در داخل یك گلدان سبب شده تا این گلدان رشد بهتری نسبت به گلدانی كه فاقد آهنربا بوده، داشته باشد. او به همین سادگی نتیجه گرفت كه سلول ها دارای میدان مغناطیسی هستند. یعنی اگر ما بتوانیم دستگاهی برای شناسایی این میدان مغناطیس طراحی نماییم، قدم بزرگی در علم پزشكی برداشته ایم.

بیورزونانس روشی برای نابودی میكروارگانیسم ها
**در سال ۱۹۲۴ دانشمند برجسته آمریكایی به نام "دكتر رایف" كه یك شیمیست بود و به علم پزشكی نیز علاقه وافری داشت، موفق به طراحی یك میكروسكوپ ساده ولی بسیار خاص با طراحی پیچیده شد. این میكروسكوپ با ایجاد رزونانس در میكروارگانیسم ها می توانست آنها را رؤیت كند. بدین سان كه در این میكروسكوپ از سه زاویه، امواج ماورا بنفش در طیف های مختلف به یك میكروارگانیسم مثل ویروس تابانده می شود و نهایتاً فركانسی را كه در آن میكروارگانیسم به فركانس رزونانس می رسد، ثبت می شود. این فركانس در ادامه می تواند علاوه بر بحث تشخیص میكروارگانیسم، برای تخریب آن نیز مورد استفاده قرار گیرد. از آنجائیكه هر ارگانیسمی فركانس رزونانس خاص خودرا دارد، "رایف" به هر ارگانیسم یك عدد رزونانسی اختصاص داد. بدین سان "رایف" موفق شد طیف رزونانسی خیلی از میكروارگانیسم ها را شناسایی كند. به عبارت دیگر این دانشمند روشی را اختراع كرد كه دیگر نیازی به استفاده از آنتی بیوتیك برای از بین بردن میكروارگانیسم ها نبود. در این روش با استفاده از دانش بیوفیزیك، میكروارگانیسم های مهاجم یا پاتوژن های بدن در عرض ۱۰ الی ۱۵ ثانیه از بین می رفتند.
البته جرقه این علم زمانی زده شد كه عده ای سرباز بر روی یك پل آغاز به رژه رفتن كردند و بر اثر ضربه پای سربازان كه با ارتعاش طبیعی پل هماهنگ بود، پل به رزونانس درآمد و این عامل موجب تخریب پل شد. بدین جهت در علم مهندسی سازه ها، یكی از مهمترین محاسبات، محاسبه فركانس رزونانس سازه ها و ساختمان هاست، چونكه حتی باد نیز می تواند با ایجاد ارتعاش طبیعی در پل و یا ساختمان، رزونانسی ایجاد كند كه موجب تخریب شود.
*آیا تفاوتی بین مگنتیك هایپرترمیا و مگنتیك تراپی وجود دارد؟
**برخی از امواج الكترومغناطیس با تولید گرما منجر به ایجاد اصطحكاك در مولكول ها می شوند. اما در بیورزونانس گرمایی تولید نشده و در سلول نیز اصطحكاكی ایجاد نمی گردد.

تشكیل بانك اطلاعات فركانس سلولی در زمان هیتلر
*آیا بانك اطلاعاتی خاصی از رزونانس طبیعی هر سلول وجود دارد؟ فركانس های خاص هر سلول چگونه اندازه گیری می شود؟
**بانك اطلاعاتی این فركانس ها هم اكنون غیرقابل تكرار است و تمامی فركانس های مربوط به اندام های داخلی و باقی اندام ها در زمان هیتلر و در كشور آلمان بدست آمده، چونكه آنها به حجم وسیعی از امكانات آزمایشگاهی دسترسی داشته و توانسته اند اطلاعات فركانسی این اندام ها را پیدا كنند. این تحقیقات در نهایت سبب شده تا بانك اطلاعاتی وسیعی از فركانس های مختلف اجزای سازنده بدن در دسترس قرار گیرد.
*چگونه به اطلاعات فركانسی بیماری های جدید دسترسی پیدا می كنید؟
**به یاد دارم كه در ابتدای كار تنها ۹۰ نوع تومور وجود داشت، در صورتیكه الان ۱۷۰ نوع تومور شناسایی شده است. از آنجائیكه مركز فضایی مسكو با بیمارستان ها در ارتباط می باشد، فركانس بیماری های جدید را در حین عمل جراحی بدست می آورند. برای مثال فركانس ویروس ابولا بعد از كشف این بیماری بدست آمد و در بانك اطلاعاتی فركانس ها در دستگاه قرار داده شد و الان اعلام شده كه علم بیورزونانس قادر به بهبود بیماری ابولاست. در هر صورت این بانك اطلاعاتی همواره در حال به روز رسانی است و تنها فركانس اندام های داخلی آنكه قبلاً بدست آمده و یا فركانس جنین كه در دوره های مختلف رشد ثبت شده، غیرقابل تكرار است.

دستگاه بیورزونانس یك ابزار كمك تشخیصی است
**دستگاه بیورزونانس یك وسیله كمك تشخیصی بوده و بعنوان كسی كه نخستین بار روش بیورزونانس را وارد كشور ایران كرده ام، عرض می كنم كه این دستگاه بعنوان یك وسیله كمك تشخیصی برای بهبود سلامت در حوزه های پزشكی و روانشناسی استفاده می شود. چنان كه سازمان فضایی روسیه بعد از انجام تحقیق به روی ۶۰۰۰ بیمار، اعلام نموده است كه دستگاه بیورزونانس قادر می باشد بیماری های مختلف را با صحت ۸۰ درصد تشخیص دهد.
*در پزشكی مولكولی زمانی كه سلولی در حال تخریب و یا مرگ برنامه ریزی شده است، آپاپتوز رخ داده و یا در اثر تروما نكروز می شود، آیا در فركانس های موجود در دستگاه بیورزونانس، تفاوتی بین این دو وجود دارد؟
**آپاپتوز یك روش محافظتی برای بدن انسان است كه جهت حذف سلول های معیوب و غیرضروری به كار گرفته می شود. این پروسه تحت كنترل ماده ژنتیك بدن است. در روش بیورزونانس عنوان می شود كه هرگونه تغییر در ماده ژنتیك می تواند به تغییر فركانس طبیعی منجر شود. در دستگاه بیورزونانس نیز این توانایی تعبیه شده است تا بتواند به فهم سوژه آپاپتوز بوسیله شناسایی فركانس های معیوب مرتبط كمك نماید. در مورد نكروز متأسفانه به علت عدم دریافت فركانس متفاوت (به علت مرگ كامل یك سلول) امكان ایجاد تمایز میان بافت سالم و نكروز شده وجود ندارد. بعنوان مثال امكان تشخیص سیگنال تمایز دهنده استخوان شكسته از سالم وجود ندارد یا در مواردی كه عفونت قسمتی از بدن را فرا گرفته، ما نمی توانیم مقدار این عفونت را تشخیص دهیم و این دستگاه تنها حضور پاتوژن را تشخیص می دهد. در واقع این روش تنها یك روش كیفی است و كمیت را نشان نمی دهد.
*اساس كار دستگاه بیورزونانس چیست؟
**البته اقداماتی در كشور روسیه جهت تقویت دستگاه و تشخیص كمی بیماری ها در حال انجام می باشد. اساس كار دستگاه هم اكنون تست است؛ به این معنا كه دستگاه به ما می گوید چیزی وجود دارد یا ندارد (بله یا خیر) و بر این مبنا كار می كند. برمبنای عملكرد دستگاه، فركانسی به بدن ارسال می شود، چنانچه همتای فیزیكی برای آن فركانس در بدن وجود داشته باشد، می گوید بله و اگر همتای فیزیكی نبیند می گوید خیر. در واقع پزشك برای فهم بهتر این مساله می بایست یك نوع الگوریتم خاص را رعایت كند.
چند سال پیش بیماری ۶ ساله داشتم كه در زمان مراجعه به بیماری "لبربود" یا كوری مادرزاد مبتلا بود. در تست های انجام شده متوجه وجود ویروس بر روی سلول های مخروطی و عصب چشم وی شدم. با وجود اینكه حضور این ویروس منطقاً صحیح نبود، ولی مشخص شد كه عامل این نوع كوری وجود این ویروس می باشد. البته شانس بیمار این بود كه در سن رشد بود و من فكر كردم كه اگر بتوانیم با ارسال فركانس اختصاصی این ویروس به چشم وی موجب تخریب ویروس شویم، سلول های چشم كودك در حال رشد، مجدداً بازسازی شده و نقاط تخریب شده از بین خواهند رفت. خداروشكر نتایج رضایت بخش بود و این بیمار هم اكنون بینایی خودرا بدست آورده و اشیا برای او قابل تشخیص است!
*در علم فیزیك وجود میدان های الكترومغناطیسی در بدن ثابت شده، ولی این میدان ها بسیار ضعیف هستند، سوالی كه مطرح می شود این است كه شما چگونه این میدان های ضعیف را با هدف تشخیص صحیح تقویت می كنید؟ آیا دستگاه شما سازوكار خاصی دارد؟
**به نكته بسیار مهمی اشاره كردید. در محیط زیستی بدن انسان تعداد بی شماری فركانس وجود دارد. این مساله شبیه به این است كه انگار دو میلیون انسان همزمان با هم درحال صحبت باشند! در این شرایط شما چطور می توانید صدای یك شخص خاص را از میان این همه صدا تشخیص دهید؟! پس سوژه بسیار پیچیده است. واقعیت این است كه این سیستم از فیزیك كوانتومی پیروی می كند، نه فیزیك نیوتنی. در فیزیك كوانتوم بحث اطلاعات بسیار پیچیده و حساس است. ما می دانیم كه ارتعاشات سلولی بسیار ضعیف هستند و یك روش خاصی در این دستگاه طراحی شده كه قادر می باشد فركانس رزونانس اختصاصی قسمتی از بدن را به آن ارسال نماید و در ادامه با به رزونانس در آوردن آن بخش به تشخیص و در ادامه به بهبود سلامتی آن بپردازد. هنر مخترعین سیستم بیورزونانس این است كه متوجه شدند، فركانس ورودی با پیدا كردن همتای خود، می تواند به تشخیص و در ادامه به بهبود سلامت كمك شایانی كند.
*آیا امكان تصویربرداری با این سیستم هم اكنون یا درآینده وجود دارد؟ و آیا دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریكا (FDA) است یا خیر؟
**نوع خاصی از این دستگاه تاییدیه FDA گرفته است، ولی بعد از مدتی تاییدیه آن بدون دلیل مشخصی لغو شد. این دستگاه توانایی اسكن های نمایشی را ندارد، اما دستگاه های دیگری با مشخصات متفاوت طراحی شده اند كه بعنوان نمونه كبد را به صورت مجازی نمایش می دهند و با برداشت فركانس های مختلف از كبد، وجود بیماری در یك بخش كبد را به تصویر می كشد. این ابزار می تواند بدون اینكه جایگزینی برای بقیه روش های تشخیصی باشد، بعنوان یك روش كمك تشخیصی در مطب پزشكان مورد استفاده قرار گیرد؛ چونكه این روش به هیچ عنوان تهاجمی نبوده و صدمه ای به بیمار وارد نمی نماید. همین طور فركانس های ارسال شده از این دستگاه كاملاً بی ضرر است.
*شما در چه محدوده ای فركانس می دهید؟
فركانس های ارسالی دستگاه در محدوده یك هرتز تا ۱۰۰ هرتز قرار دارند.



دانش بیورزونانس هنوز در ایران ناشناخته است
*علاوه بر بحث كمك تشخیصی در مورد بحث بهبود سلامتی هم توضیحاتی بفرمائید.
**اگر بخواهم صادقانه صحبت كنم، این سیستم كمك تشخیصی و بهبود سلامتی از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ایران هنوز مقبول واقع نشده و البته در این شرایط كاملاً حق دارند. تاكید می كنم كه آنها حق دارند، چون این سیستم باید برای مطرح شدن بعنوان یك روش بهبود سلامتی، مراحل مشخصی را طی نماید. البته عدم كسب مجوز این سیستم از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از چند زاویه قابل بررسی است؛ نخست اینكه دانش بیورزونانس هنوز برای كشور ما ناشناخته بوده و مسئولانی كه باید در این رابطه تصمیم گیری كنند، با این سیستم آشنایی ندارند؛ این در شرایطی است كه این روش در دنیا بعنوان یك روش تشخیصی و حتی درمانی استفاده می شود.

سیستم بیورزونانس تداخل دارویی ندارد
من در مسكو نیز مطب دارم، ما به هیچ عنوان در این سیستم تداخل دارویی نداریم. همین طور باید عنوان شود كه ما برای هیچ بیماری داروی شیمیایی تجویز نمی نماییم. از نظر دانش پزشكی كلاسیك، هنگامی كه یك داروی شیمیایی مصرف می شود تا بوسیله مسیر معده – روده ای وارد جریان خون شود و اثرات درمانی خودرا بروز دهد، نیازمند گذر زمان است. این در شرایطی است كه با به كارگیری روش بیورزونانس، این اثرات به صورت آنی قابل رؤیت است؛ چونكه فركانس ارسال شده به بدن به سرعت مكان مورد نظر برای اثربخشی خودرا پیدا می كند.

فركانس های ارسالی دستگاه بیورزونانس فاقد هر گونه لطمه است
واقعیت قضیه این است كه این روش صدمه ای به بدن وارد نكرده و فركانس های ارسال شده از دستگاه به هیچ عنوان خطری را متوجه فرد نمی كنند. بدین سبب بهتر آن است كه اساتید و صاحبنظران كمیته اخلاق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز با دید مثبت تری به این روش نگاه كرده و همكاری بیشتری با این سیستم داشته باشند.
*هنوز هیچ كارآزمایی بالینی، متاآنالیز یا مقاله تحقیقاتی و مروری سیستماتیك در این رابطه در داخل كشور منتشر نشده، در صورتیكه بعضی از دانشگاه های درجه دوم در كشورهای روسیه، تركیه و آلمان روی این مساله كار كرده اند. دلیل این امر چیست؟
متأسفانه در كشور ما تمامی سیستم های پزشكی، روانشناسی و روانكاوی پیرو سیستم غربی است. در واقع مرجع و ملاك سنجش علوم جدید در كشور ما علوم در رابطه با كشورهای غربی است. از طرفی متأسفانه منابع دانش بیورزونانس با مراجع غربی هم فاز نبوده و در این زمینه ضعیف عمل شده است. با این وجود خدمت باید بگویم كه الان من دانشجویان مشتركی با چند دانشگاه ذی صلاح در كشور دارم و هدف ما انتشار مقاله های علمی باارزش درباب این دانش است.
*چرا دانش بیورزونانس در سازمان های فضایی استفاده می شود؟
**البته سیستم بیورزونانس مدت ها است كه در اختیار سازمان های خاص و فضایی بوده است. در نظر داشته باشید زمانی كه برای یك فضانورد صدها میلیون دلار هزینه می شود تا چندین بار به خارج از جو رفته و به زمین برگردد، خیلی منطقی نیست كه برای درمان وی از داروهای شیمیایی دارای عوارض جانبی استفاده گردد. از طرف دیگر محدودیت امكانات پزشكی كلاسیك در فضا همچون محدودیت انجام اعمال جراحی بافت یا اندام لطمه دیده در فضا دلیل روشن دیگری است كه چرا سازمان های فضایی به دنبال پیدا كردن روش های جایگزین بوده اند. بدین سبب سازمان های فضایی مجبور بودند روش های جایگزین بدون خطر را طراحی نمایند. ایده دانش بیورزونانس از اینجا شكل گرفته و امكان ندارد روشی را كه قبلاً روی آن كارآزمایی بالینی صورت نگرفته است، بر روی فضانوردان آزمایش شود.

پایه و تأثیر علم بیورزونانس قطعی و اثبات شده است
پیشنهاد تدوین نقشه جامع فركانسی كشور ارائه شده است

البته من همان ۱۰ سال پیش اسناد زیادی به زبان روسی وارد كشور كردم. به خاطر داشته باشید كه بالغ بر ۶۰ هزار تحقیق بالینی رسمی روی این سیستم در كشور روسیه انجام شده؛ ولی چون این اسناد با اسناد مورد تائید مسولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی منطبق نبوده، تابحال مورد قبول واقع نشده است. حتی در آن زمان عرگفتیم كه قبول داریم سیستم بیورزونانس یك سیستم كمتر شناخته شده است، اما پیشنهاد دادیم كه در این زمینه به صورت مشترك كارهای تحقیقاتی انجام داده تا ضمن آشنایی بیشتر با این دستگاه در ادامه بتوانیم به یك نقشه جامع فركانسی برای كشور خودمان دست یابیم، چونكه پایه و تأثیر این دانش قطعی و اثبات شده است و از جانب دیگر روشی غیرتهاجمی و بدون لطمه است.
*این روش در آمریكا ممنوع می باشد. آیا شما اسنادی در دست دارید كه سازمان بهداشت جهانی (WHO) این روش را بعنوان یك روش طب مكمل (مثل طب سنتی، طب چینی یا آیووردا) قبول داشته باشد یا اینكه این سیستم درمانی را در كنار درمان های مولكولی قرار دهد؟
**این روش در وزارت بهداشت كشور روسیه بعنوان یك طب مكمل تائید شده و برای متخصصین این رشته نیز مجوز كار صادر می شود. در آمریكا نیز از همان ابتدا مجوزهای مربوطه صادر شد، اما بعد از مدتی بدون اعلام دلیلی مشخص، لغو و كاملاً ممنوع گردید. بدین سبب از آنجائیكه رویكرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ما نیز مبتنی بر دانش غربی است، سازمان تجهیزات پزشكی ایران نیز با چنین نگاهی مجوزهای لازم را برای دستگاه بیورزونانس صادر نمی كند.
البته دانشگاه های زیادی در داخل كشور در حال بومی سازی این سیستم هستند، ولی متأسفانه تصمیم گیران آشنایی زیادی با این سیستم ندارند و نمی توانند بر چگونگی عملكرد آن تسلط داشته باشند. با این وجود افرادی كه به صورت علمی به این سیستم نگاه می كنند، متوجه عملكرد مثبت آن شده اند.

شكافی بین پزشكی مدرن و پزشكی كلاسیك در حال رخ دادن است
به اعتقاد من در این میان شكافی بین پزشكی مدرن و پزشكی كلاسیك در حال رخ دادن است. بعنوان نمونه دیابت سال ها است كه درمان نشده و در طول تمام این سال ها از یك تجویز تكراری استفاده شده، به شكلی كه بیمار مدت هاست ناامیدانه به جامعه متخصصین نگاه می كند. آیا زمان آن نرسیده كه به دنبال روش های دیگر كمكی باشیم؟ دنیا به این نتیجه رسیده، به شكلی كه در بیشتر كشورهای اروپایی مردم داروهای شیمیایی را كمتر از گذشته مصرف می كنند و به دنبال روش های كمكی برای بهبود سلامتی هستند.
همین كشور آمریكا كه برای سایر كشورها تصمیم گیری می كند، آیا از این مساله غافل است كه مردم در این كشور نیز كمتر به سراغ داروهای شیمیایی می روند! به یاد داشته باشیم كه باید با دنیای روز حركت كنیم؛ اگر امروز به سمت جلو حركت نكنیم، زبان پزشكی آینده را متوجه نخواهیم شد.

بیورزونانس دانشی مبتنی بر بیوفیزیك است
*بیورزونانس یك دانش با رویكرد بهبود هولستیك یا كل نگر است، امكان دارد در ارتباط با این مؤلفه بیشتر توضیح دهید؟
**بیورزونانس اصولاً دیدگاهی بیوفیزیكی به سوژه بیماری ها دارد. شما می دانید كه بیوفیزیك منحصر به یك شاخه مانند پرتودرمانی و یا رادیوتراپی و … نیست. بدین سبب از دانشی صحبت می نماییم كه در حوزه های متنوع همچون پزشكی، دامداری، كشاورزی و حتی آب و هوا نقش دارد، چونكه دارای پایه ای است كه می تواند در همه این رشته ها نفوذ كند. شاید جالب باشد بدانید كه در حیطه پزشكی، طراحی این دستگاه از منطق حكمت ابوعلی سینا پیروی می كند. "ابن سینا" می فرمایند "اگر ما قصد درمان یك فرد را داریم می بایست روح، روان، جسم و حتی نیروی این فرد را در نظر بگیریم". ایشان از كلمه "نیرو" استفاده كرده، چونكه اعتقاد داشت اندام ها نیروهای متقارن داشته و با یكدیگر برهم كنش دارند و این مساله در كتاب "قانون" مستقیماً قید شده است. عقیده طراحان دستگاه بیورزونانس نیز این بود كه برای آگاهی از اتفاقات داخل بدن می بایست تمامی بخش ها را با هم و به صورت یكجا (هولستیك) مورد بررسی قرار دهیم.

منطق دستگاه بیورزونانس، كل نگر است
به عنوان نمونه در ارتباط با استرسی كه منجر به زخم معده می شود، مگر می توان این مشكل روحی را جدا از مشكل جسمی بررسی كرد؟ یا اگر كسی دارای مشكل خونی است، مگر می توان قلب، كبد و عروق را جدا از این مشكل خونی در نظر گرفت؟ مسلماً این امكان وجود ندارد. منطقی كه برای طراحی این دستگاه در نظر گرفته شده، یك منطق كل نگر است. طب كل نگر روشی است كه در هیچ جای دنیا رد نشده، چونكه تمامی اندام ها با هم در ارتباط هستند، پس این بینش در روش بیورزونانس به طور جدی مدنظر است.

روش های تشخیصی مرسوم و روش كمك تشخیصی بیورزونانس مكمل یكدیگرند
*در این طب شما یك سری ابزار كمك تشخیصی و یك سری ابزار مربوط به بهبود سلامتی دارید، این ابزارها را تشریح كنید؟
**اگر بخواهم رك و راست صحبت كنم، روش بیورزونانس ابایی ندارد كه در تشخیص از روش های مرسوم مانند سونوگرافی نیز استفاده نماید، چونكه آنها از زاویه دیگری به بدن نگاه می كنند. بدین سبب روش های تشخیصی مرسوم و روش كمك تشخیصی بیورزونانس در كنار هم و مكمل یكدیگرند. بعنوان نمونه دستگاه بیورزونانس وجود غده یا كیست را تشخیص می دهد، ولی قادر به تشخیص اندازه و تعداد آن نیست؛ اما به كارگیری همزمان روش های تشخیصی مرسوم و روش كمك تشخیصی بیورزونانس در كنار هم، تركیبی مطلوب برای تشخیص دقیق بیماری های مختلف جسمی، روحی و روانی را می سازند.
*بهبود سلامتی توسط بیورزونانس در چه حوزه هایی قوی تر است؟
**بهبود سلامتی یك مقوله جداست، بعنوان نمونه در زمینه بهبود بیشتر از مشاوره های تغییر سبك زندگی و تغذیه ای (شامل استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف) استفاده می نماییم، هرچند كه در مواقع اورژانسی مانند فشار خون بالا گاهی مجبور به استفاده از داروهای شیمیایی هستیم؛ چونكه دستگاه قادر به تولید داروهای شیمیایی نیست. با این وجود بیورزونانس دارای ابزار بسیار مهم و سودمندی است كه برای بهبود سلامتی (از طریق از بین بردن پاتوژن ها) در اختیار بیمار قرار می گیرد. بعنوان مثال یك سری انگل های كبدی و كلیوی وجود دارند كه با پزشكی مرسوم قابل بهبود نیستند، اما بیورزونانس در این موارد بخوبی عمل می كند. همین طور دستگاه بیورزونانس در از میان بردن ویروس در بخش های مختلف بدن قدرتمند عمل می كند، چونكه با عملكردی مشابه مواد نانومقیاس به تمامی قسمت های بدن نفوذ كرده و مستقیماً در بخش مورد نظر تأثیر می گذارد.
عملكرد دیگر دستگاه بیورزونانسی، پرینت فركانس بر روی آب و مصرف آن توسط بیمار است كه اثرگذاری بسیار بالایی دارد.
*چه تفاوتی میان روش بیورزونانس، طب سنتی، هومیوپاتی و سایر طب های مكمل وجود دارد؟
**اساس بیورزونانس فیزیك و ریاضی بوده و دارای منطق علمی است. در این علم از اعداد و فركانس ها صحبت می شود. در دنیا منطقی با عنوان حافظه آب وجود دارد كه سوژه بسیار با اهمیتی است. حدود ۸۰ درصد بدن انسان را آب، ۱۸ درصد را كربن و نیتروژن و تنها ۲ درصد از كل بدن را سایر مواد معدنی تشكیل داده اند. بدین سبب اگر بدن انسان گرفتار بیماری شد، می توان عنوان نمود كه یك اختلال الكترومغناطیسی به وجود آمده است. مطالعات نشان داده است كه آب دارای حافظه الكترومغناطیسی است. بدین جهت بسیار مطلوب است اگر بتوانیم اطلاعات الكترومغناطیسی اختصاصی را روی مولكول آب پرینت نماییم و عكس العمل آنرا روی بدن بسنجیم. این مساله همان منطق حافظه آب است كه هیچ ضرر و صدمه ای نیز ندارد.

منطق حافظه آب و ارتباط آن با بیورزونانس
واقعیت قضیه این است كه چرا ۸۰ درصد از بدن ما را آب تشكیل داده؟ چرا دو سوم كره زمین آب است؟ و چرا در قرآن از آب بعنوان مایع حیات نام برده شده است؟ این چراها ذهن بسیاری از دانشمندان را مشغول كرده، چونكه آب تنها عنصری است كه در هر سه فاز به صورت آب است. همانطور كه می دانید مولكول آب واجد دو اتم هیدروژن و یك اتم اكسیژن است. نحوه پیوند مولكول های آب با یكدیگر در فازهای مختلف سبب ایجاد كلاسترها با اشكال هندسی متفاوت می شود و همه این موارد در زیر میكروسكوپ قابل رؤیت است. فیزیك نیوتونی به طور مطلق ریاضیات محض است، در صورتیكه فیزیك كوانتومی به حضور شعور در مواد اعتقاد دارد.
به عنوان نمونه هنگامی كه از شما خواسته می شود كه ثابت كنید رنگ یك جسم قرمز است، شما بی درنگ پاسخ می دهید كه قرمزی این جسم قابل رؤیت بوده و دیگر نیازی به اثبات ندارد! چونكه در ابتدا توافق شده هرگاه این رنگ را مشاهده كردیم، بگوییم قرمز است. بدین جهت چرا باید سوژه ساده ای مانند رنگ را در پیچیدگی های علمی گم كنیم؟ زمانی كه تأثیر یك مساله كاملاً روشن است، چرا باید آنرا اثبات كنیم؟!
من سلامتی افراد مختلفی را با همین روش و منطق الكترومغناطیس آب بهبود داده ام، بدین سبب بهتر است كه با دیدن این تأثیر به دنبال علت آن باشیم، نه به دنبال پیچیدگی های علمی آن. هر چند كه به عقیده دانشمندانی نظیر اینیشتین علت احتمالی خواندن برخی مشاهدات در فیزیك كوانتوم ناشی از علم ناقص بشر در این زمینه است و در آینده امكان دارد قوانینی برای همه این احتمالات به وجود آید و شك به یقین تبدیل گردد.

تأثیر روش بیورزونانس در كشاورزی و دامپروری
*آیا به روی حیوانات نیز مطالعاتی داشته اید؟
**بله به صورت عملی مطالعاتی به روی حیوانات داشته ایم، بعنوان نمونه در گربه ها یك بیماری با نام "قارچ گوش" شایع است كه داروهای ضد قارچ بر روی آنها بسیار ضعیف عمل می كنند، در صورتیكه با بیورزونانس می تواند این قارچ ها را به راحتی از بین ببرد و برای ارتقای سیستم ایمنی آنها نیز این روش بسیار مؤثر بوده است.
تأثیر دانش بیورزونانس در زمینه كشاورزی نیز ثابت شده است، یعنی با تحریك الكترومغناطیسی، رشد گیاه افزایش می یابد، بدون اینكه از نظر ژنتیكی تغییری در آن ایجاد شود. جالب است بدانید كه اگر از دیدگاه ذره ای یعنی فوتونی به امواج الكترومغناطیس ضعیف هدایت كننده كه همان فركانس های ارسالی دستگاه بیورزونانس هستند، بپردازیم؛ خواهیم دید كه این امواج حاوی اطلاعات هستند، چونكه دانشمندی به نام "الكساندر گروویچ" كه یك دانشند روسی است، نشان داده است كه ایجاد تقسیم میتوز در یك پیاز می تواند به القای همین تقسیم در پیاز دیگر كه با آن فاصله دارد (عدم ارتباط شیمیایی و حتی الكتریكی) منجر شود. جالب است بدانید كه در كشور روسیه به گریس مورد استفاده در صنعت راه آهن فركانس ارسال می شود تا از اصطكاك و خوردگی آهن جلوگیری شود. این روش حتی در تشخیص ترك لوله های خطوط نفتی نیز بسیار مؤثر است.
*آیا در ایران وارد این حوزه ها شده ایم؟ و یا گروه های تحقیقاتی غیرپزشكی برای همكاری در این عرصه ها اعلام آمادگی كرده اند؟
**خوشبختانه دانشگاه های زیادی همچون دانشگاه امیركبیر، شهید بهشتی و علوم پزشكی تهران به طور قدرتمند وارد این حوزه ها شده اند. در زمینه كشاورزی و دامپروری نیز درخواست هایی وجود دارد، اما مشكل اینجا است كه بودجه كافی برای تحقیقات به خصوص در زمینه علوم جدید وجود ندارد و پروژه ها به كندی پیش می روند. در هر صورت هر فعالیتی هزینه دارد و توان مالی من نیز در حدی نیست كه چنین پروژه هایی را تا آخر حمایت كنم. با این وجود اگر حمایت های مالی از طرف دولت صورت گیرد، بطور قطع به نتایج قابل توجهی دست پیدا خواهیم كرد.
*در صورت امكان فهرستی از تجربه های كمك تشخیصی و بهبود سلامتی موفق خود در زمینه بیورزونانس ارائه نمایید.
**در زمینه از بین بردن عفونت ها و پاتوژن ها موفقیت های بزرگی داشته ایم، چونكه تأثیر فركانس به روی پاتوژن ها بسیار عالی است و می دانید كه منشأ ۷۰ تا ۸۰ درصد بیماری ها نیز عفونی است.
در زمینه از بین بردن آلرژی و برخی مشكلات روحی و روانی نیز دستاوردهای خوبی داشته ایم. همین طور در حوزه بیماری سرطان، بهترین نتایج در زمینه سرطان سینه و پروستات و همین طور سرطان روده در دنیا كسب شده است.
در زمینه از بین بردن آلرژی نكته مهم و قابل توجهی وجود دارد. در پزشكی كلاسیك عنوان شده كه برای كاهش اثرات آلرژی باید از آنتی هیستامین استفاده گردد. اما دید و منطق دانش بیورزونانس این است كه ابتدا علت بیماری كشف شود. به عبارت دیگر در زمان آموزش به پزشكان گفته می شود كه دید خودرا از نشانه های رایج خارج كرده و ابتدا علت ها را كشف كنید. بعنوان نمونه علت ۶۰ تا ۷۰ درصد آلرژی ها، وجود انگل در روده است كه اگر دفع شود، آلرژی نیز از بین می رود. همین طور علت بروز بعضی از آلرژی های همراه با آبریزش بینی، عملكرد نامناسب لوزالمعده و علت بدكاری لوزالمعده نیز وجود برخی باكتری هاست. بدین سبب نتیجه می گیریم كه با كشف علل بیماری می توانیم از بروز علایم آن جلوگیری نماییم.
*سه نوع سم در بدن وجود دارد، لطفاً در این رابطه توضیح دهید؟
**نوع اول این سموم مربوط به سموم ناشی از سوخت و ساز متابولیكی بدن است. در دسته دوم سمومی جای می گیرند كه منشأ برون زاد دارند؛ یعنی از بیرون به پیكر شخص وارد شده اند. نوع آخر سموم، سموم وراثتی هستند. سموم وراثتی عملكرد عجیبی دارند، این سموم در "دی ان ای" فرد نفوذ كرده و دلیل اینكه داروهای شیمیایی بر روی آنها تأثیر ندارد، نیز همین واقعیت است. بدین سبب شناخت این سموم برای فعالین این حوزه اهمیت زیادی دارد.

چشم انداز بیورزونانس در ایران
*در اختتام چه چشم اندازی برای دانش بیورزونانس می بینید و به اعتقاد شما ارتقای سطح سلامت جامعه نیازمند چه زیرساخت هایی است؟
**در مرحله اول باید بپذیریم كه بیورزونانس یك دانش مفید می باشد. زمانی كه از بیورزونانس بعنوان "شبه علم" یاد می شود، بسیار حیرت انگیز است! چونكه دستگاه بیورزونانس پایه فیزیك و ریاضی دارد. اگر بیورزونانس را بعنوان یك علم بشناسیم، خیلی از مسیرها باز می شود و میزان اثربخشی آن نیز قابل سنجش می شود.
به عقیده من، اگر در زمینه دانش بیورزونانسی مراكز تحقیقات ایجاد شود و تحقیقات بنیادین صورت گیرد، بطور قطع نتایج بسیار مطلوبی نیز حاصل خواهد شد. همین طور باید اخبار و اطلاعات در رابطه با علوم جدیدی همچون بیورزونانس در جامعه منتشر شود، چونكه در این صورت پژوهشگران علاقه مند به این حوزه می توانند ایده های خودرا برای پیشرفت این علوم ارائه نمایند. تنها راه ارتقای سلامت جامعه و موفقیت در علوم جدید، انجام تحقیق و پژوهش و ارائه اسناد و منابع علمی جدید هستند.
گفت وگو از خبرنگار ایسنا: هادی محمدی




منبع:

1398/04/13
18:08:51
5.0 / 5
4736
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگران , پژوهشی , تقویت
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
NeoPedia