NeoPedia
در ابداعی جدید؛

ربات مینیاتوری به ساخت ایستگاه فضایی در ماه و مریخ كمك می نماید

ربات مینیاتوری به ساخت ایستگاه فضایی در ماه و مریخ كمك می نماید

نئوپدیا: پژوهشگران ربات های مینیاتوری ابداع نموده اند كه می توانند ساختارهای كوچكی را كنار هم قرار دهند و یك سازه بسازند. این ربات ها برای ساخت ایستگاه فضایی در ماه و مریخ مناسب هستند.


به گزارش نئوپدیا به نقل از دیلی میل، دانشمندان ربات های جدیدی ابداع نموده اند كه قابلیت انجام فعالیت های مختلف از ساخت هواپیما گرفته تا خانه روی زمین را دارند. در همین راستا پژوهشگران دانشگاه MIT ربات های جدیدی ابداع نموده اند. ماشین های V شكل كه BILL-E نامیده می شوند، دو بازوی مینیاتوری دارند كه می توانند سازه های مختلف را بسازند.
این ربات ها برای حركت از نقطه ای به نقطه دیگر بدنه خودرا باز و بسته می كنند. پژوهشگران معتقدند ربات های كوچك BILL-E می توانند هرچیزی از ایستگاه فضایی روی مریخ گرفته تا هواپیما روی زمین را بسازند. نیل گرشنفلد استاد این دانشگاه می گوید: بطور كلی دو نوع ربات وجود دارد. یك دسته از ربات ها دارای اجزایی گرانقیمت هستند كه بطور مخصوص ساخته شده اند. آنها فعالیت های خاصی انجام می دهند. دسته دیگر نیز دارای ماژول های ارزان قیمت هستند كه البته عملكرد آنها نیز محدود تر است. اما ربات های جدید در حقیقت دسته سومی را به وجود می آورند. این ربات ها ساده تر هستند و توانایی بیشتری نسبت به ربات های دسته دوم دارند.
بگفته پژوهشگران می توان از این سیستم برای ساخت یك ساختمان كامل به خصوص در محیط های نامساعد مانند فضا یا ماه و مریخ استفاده نمود. ایده اصلی ساخت ربات مذكور آن است كه دیگر نیازی به حمل ساختارهای از قبل سرهم بندی شده از زمین به فضا نباشد تا ربات ها بتوانند در فضا سازه مورد نظر را بسازند.


منبع:

1398/08/08
15:03:55
5.0 / 5
4652
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگران , دانشگاه , سیستم
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
NeoPedia