NeoPedia
دانشگاه آزاد اعلام كرد

ابلاغ بخشنامه ماموریت مطالعاتی در آینده نزدیك

ابلاغ بخشنامه ماموریت مطالعاتی در آینده نزدیك

نئوپدیا: رئیس پژوهشگاه و شبكه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ بخشنامه ماموریت مطالعاتی در دانشگاه ها، مراكز علمی، جامعه و صنعت بعد از اعلام نظر هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی آگاهی داد.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا، رئیس پژوهشگاه و شبكه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: بخشنامه ماموریت مطالعاتی در دانشگاه ها، مراكز علمی، جامعه و صنعت به منظور ارتباط پیوسته و هدفمند اعضای هیات علمی با سایر دانشگاه ها و موسسات علمی و پژوهشی معتبر داخلی و خارجی تدوین و بزودی ابلاغ خواهد گردید.
دكتر بابك نگاهداری با اشاره به اینكه این بخشنامه با هدف توانمندسازی علمی و آشنایی با دستاوردها و روش های جدید علمی و فناوری و در امتداد اعتلای موقعیت علمی و فناوری كشور و حضور در عرصه های علمی بین المللی تدوین شده است، اظهار داشت: بخشنامه ماموریت مطالعاتی در دانشگاه ها، مراكز علمی، جامعه و صنعت، بعد از نظرخواهی استانی و ستادی با عنایت به صرفه و صلاح دانشگاه اصلاح شده و بزودی ابلاغ خواهد گردید.
وی اشاره كرد: این بروزرسانی با عنایت به محدودیت منابع مالی دانشگاه و در امتداد مساله محور كردن تمام امور پژوهشی دانشگاه انجام شده است. در بخشنامه جدید عبارت "ماموریت مطالعاتی" جایگزین "فرصت مطالعاتی" شده تا اعزام اساتید به مراكز خارجی و صنایع داخلی برمبنای اولویت ها و نیازهای دانشگاه و كشور خصوصاً در قالب چالش های برنامه علمی پایش آزاد دانشگاه باشد. به این منظور در بخشنامه جدید علاوه بر ماموریت مطالعاتی در دانشگاه ها و مراكز علمی بخش ماموریت در جامعه و صنعت اضافه شده است.
رئیس پژوهشگاه و شبكه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهداف ماموریت های مطالعاتی در جامعه و صنعت، اظهار داشت: جهت دهی به پژوهش های دانشگاه بوسیله تقویت ارتباط بدنه علمی دانشگاه با جامعه و صنعت، لطمه شناسی و شناسایی مشكلات واحدهای عملیاتی و همین طور مشاركت در سیاست گذاری و تعریف طرح برای اصلاح فرآیندها و محصولات و توسعه پایدار اقتصادی كشور همچون این اهداف است.
نگاهداری اضافه كرد: همین طور اهداف ماموریت های مطالعاتی در دانشگاه ها و مراكز علمی شامل انتقال دانش و فناوری مراكز علمی و پژوهشی بین المللی به داخل كشور، اعتلای دیپلماسی علمی و حضور موثر در همكاریهای بین المللی، توسعه و تقویت همكاریهای علمی بین المللی و بین المللی شدن آموزش عالی و همین طور افزایش تجربه و توان اعضای هیات علمی در فعالیت های علمی و پژوهشی است.
وی اظهار داشت: آنچه كه در این بخشنامه از استان ها و واحدهای دانشگاهی انتظار می رود بهره گیری از امكانات دانشگاه و ایجاد ساز و كار مناسب برای شناسایی نیازها و اولویت های صنعت و جامعه در انجام ماموریت های مطالعاتی هدفمند و موثر در جامعه و صنعت است.
بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، رئیس پژوهشگاه و شبكه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد درانتها اشاره كرد: شناسایی نخبگان و پژوهشگران مستعد برای انجام موثر و هدفمند ماموریت های مطالعاتی در حوزه های گوناگون علمی، پژوهشی و فناوری و شناسایی مراكز آموزشی و پژوهشی معتبر خارجی، خصوصاً مراكز دارای ظرفیت و توان علمی و فناوری بالا، جهت انجام ماموریت های مطالعاتی هدفمند و موثر در دانشگاه و مراكز علمی از دیگر خواسته های دانشگاه آزاد اسلامی از استان ها و واحدها است.




منبع:

1398/08/09
18:59:12
5.0 / 5
4466
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , پژوهشگران , پژوهشی
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
NeoPedia