NeoPedia

اضافه وزن مردان تهدیدی برای مبتلا شدن به سرطان پانكراس

اضافه وزن مردان تهدیدی برای مبتلا شدن به سرطان پانكراس

نئوپدیا: پژوهش های جدید نشان می دهند مردانی كه دچار اضافه وزن هستند، بیشتر در معرض خطر مبتلا شدن به سرطان پانكراس قرار دارند.


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا و به نقل از یورك الرت، یك پژوهش جدید نشان داده است كه اضافه وزن در بزرگسالی، خطر مبتلا شدن به سرطان پانكراس را زیاد می كند.
برپایه نتایج این پژوهش، اضافه وزن و وزن بالاتر از حد معمول در مردان می تواند خطر مبتلا شدن به سرطان پانكراس را افزایش دهد.
سرطان پانكراس یا لوزالمعده، ششمین دلیل متداول مرگ و میر در اثر سرطان است و با اضافه وزن در بزرگسالی، ارتباط مستقیم دارد. این سرطان هنگامی رخ می دهد كه سلول های درون غده پانكراس كه پشت معده قرار دارد، به صورت خارج از كنترل تكثیر شوند و یك توده تشكیل دهند. این سلول های سرطانی، توانایی حمله به دیگر بخش های بدن را دارند.


یك گروه پژوهشی، مجموعه ای از مردان و زنان بین ۱۶ تا ۱۹ سال را از سال ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۲ مورد بررسی قرار دادند. در طول این بررسی، ۵۵۱ نفر مبتلا به سرطان پانكراس شناسایی شدند كه ۴۲۳ مورد از آنها مرد و ۱۲۸ مورد زن بودند. این پژوهش نشان داد كه اضافه وزن، خطر مبتلا شدن به سرطان پانكراس را بیشتر در مردان بالا می برد.
همینطور مشخص شد كه در بین مردان، شاخص توده بدنی بیش از اندازه معمول و اضافه وزن، بیشتر با مبتلا شدن به سرطان در ارتباط می باشد.
یافته های این پژوهش، در مجله " CANCER" به چاپ رسیده است.



1397/08/22
21:59:52
5.0 / 5
4606
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشی
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
NeoPedia