NeoPedia
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد خرم آباد:

فرهنگ تولید در مراكز پژوهشی لرستان نهادینه شود

فرهنگ تولید در مراكز پژوهشی لرستان نهادینه شود

به گزارش نئوپدیا ایسنا/لرستان معاون پژوهشی دانشگاه آزاد خرم آباد اظهار داشت: فرهنگ تولید در مراكز پژوهشی استان نهادینه شود.


دكتر رضا میر دریكوند در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: مراكز علمی پژوهشی استان باید از ایده های فناورانه حمایت های لازم را داشته باشند و ایده هایی كه به رونق تولید كمك می كنند مورد توجه ویژه قرار گیرند. گرچه اقداماتی در این زمینه انجام شده است ولی این اقدامات كافی نیست.
وی افزود: مراكز علمی و پژوهشی استان باید بستری را فراهم نمایند تا دانش تولید شده و همینطور ایده های عرضه شده توسط محققان به دانش فنی تبدیل شوند. البته مراكز علمی به تنهایی نمی توانند ایده ها را به محصول تبدیل كنند و در كنار دانش فنی و ایده مطلوب باید سرمایه كافی و سرمایه گذار هم وجود داشته باشد.
میردریكوند افزود: یكی از پتانسیل های استان كه اغلب به آن اشاره می شود بخش های كشاورزی، دام پروری و منابع طبیعی است. بخش های علمی و پژوهشی استان باید از این مزیت بهره برده و در جهت رونق تولید این بخش تلاش كنند ولی برای این مهم همت مسؤلان اجرایی دست اندركار هم لازم است.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد خرم آباد تصریح كرد: پژوهش های مساله محور در این زمینه می تواند به بهبود فرایند در بخش های مختلف كشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست كمك كرده و انجام كارهای مبتنی بر علم و دانش در این بخش ها می تواند هزاران شغل در استان ایجاد كند.
وی خاطرنشان كرد: متأسفانه در اغلب بخش های فوق سالیان متمادی است كه شاهد حركت های اساسی مبتنی بر علم و دانش روز نبوده ایم.
میردریكوند اظهار داشت: مراكز علمی پژوهشی استان، بخش های تولیدی و مسئولین اجرایی استان بعنوان سه مؤلفه باید هماهنگی های بیشتر از پیش داشته تا بتوان از پتانسیل های همه اجزا در جهت رونق تولید بهره برد و در سایه فعالیت بدون وقفه این بخش ها با انجام پژوهش های كاربردی و مساله محور علاوه بر تولید مبتنی بر علم روز بخش های تحقیق و توسعه در تمام مراكز تولیدی استان راه اندازی شده و با بهبود و تولید محصولات و نوآوری در تولید آنها به رشد هر چه بیشتر استان كمك كرد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد لرستان اظهار داشت: همینطور فرهنگ تولید را بعنوان عامل مهم اقتصادی در مراكز تولیدی و اقتصادی استان نهادینه كرد.



1398/09/02
14:39:38
5.0 / 5
4586
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشی , تولید , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
NeoPedia