NeoPedia

تدوین شبكه فناوری در دانشگاه تهران

تدوین شبكه فناوری در دانشگاه تهران

نئوپدیا: رئیس دانشگاه تهران از تدوین شبكه فناوری در این دانشگاه خبر داد،


به گزارش نئوپدیا به نقل از ایسنا محمود نیلی احمدآبادی امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری وفن بازار در جمع خبرنگاران با تاكید بر اینكه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش وفناوری امسال با سال های گذشته متفاوت می باشد، اضافه كرد: با بسترهای به وجود آمده دانشگاه تهران نه تنها دستاوردهای پژوهشی را نمایش كرده است، بلكه فضای جدیدی را باز برای همكاری بین بازار سرمایه و فرآورده ها و دستاوردهای پژوهشی فراهم نموده است.

وی با بیان این كه دنیا به سرعت در حال تغییر است، اظهار داشت: شاید در تاریخ بشر این سرعت تغییرات را تجربه نكرده باشیم، چونكه ذهن ها به سمت تكنولوژی رفته است. پشت تكنولوژی، دانش است.
نیلی احمدآبادی با اشاره به اینكه علم و سرمایه به هم متصل شده اند و تحولات عظیمی در دنیا به وجود آورده اند، افزود: امروز كسی در توسعه تكنولوژی حرف اول را می زند كه به نهاد علمی متصل باشد.
رئیس دانشگاه تهران افزود: چرخه علم، ثروت و نوآوری سبب تحولات بزرگی در دنیا شده است، ما باز در ایران سرمایه گذاری زیادی در توسعه علم داشتیم، به صورتی كه در تولید علم در دنیا شانزدهم هستیم، ولی در خلق ثروت توفیقی نداشتیم؛ چونكه چرخه تبدیل علم به ثروت صورت نگرفته است.
وی افزود: یكی از وظایف نهادی مانند پارك علم و فناوری تبدیل ایده به ثروت است، البته این چرخه را باید از كودكستان آغاز نماییم و هدف اصلی دانشگاه این است كه جامعه علم و فناوری، صنعت گران و سرمایه گذاران با این مفاهیم بیشتر آشنا گردند.
نیلی احمدآبادی اشاره كرد: اگر این اتفاقات نیفتد، فاصله ما با دنیا بسیار زیاد میگردد.
رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: ما می پذیریم كه بار مسئولیت زیادی داریم، ولی به تنهایی نمی توانیم این كار را انجام دهیم و همه كشور باید به ما كمك كنند. پارك ها بعنوان یك موجود فیزیكی شناخته می شوند و هر جا علم هست، باید در كنار آن فناوری هم باشد.
وی افزود: بنا بر این آیین نامه ای تحت عنوان شبكه فناوری را در دانشگاه تهران تدوین كرده ایم.



1397/10/03
19:02:22
5.0 / 5
4362
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشی , تولید , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
NeoPedia