NeoPedia

دستگاه قابل حمل اشعه ایكس برای كنترل شكستگی استخوان ها

دستگاه قابل حمل اشعه ایكس برای كنترل شكستگی استخوان ها

با تولید دستگاه های قابل حمل اشعه ایکس دیگر جهت بررسی شکستگی استخوان نیازی به مراجعه به بیمارستان نیست و می توان این دستگاه را به محل حضور بیمار برد.



به گزارش نئوپدیا به نقل از نیواطلس، درد و رنج ناشی از شکستگی استخوان حمل افراد لطمه دیده برای عکس برداری با دستگاه اشعه ایکس را دشوار می کند و پس قابل حمل کردن این نوع دستگاهها تحولی مهم شمرده می شود.
پژوهشگران دانشگاه اسلو در فنلاند یک دستگاه قابل حمل عکس برداری اشعه ایکس ساخته اند که ابعاد آن ۵۰ در ۵۰ در ۱۳۰ سانتیمتر است و نه فقط از دیگر دستگاه های اشعه ایکس کوچک تر است، بلکه به سبب بهره مندی از یک سپر محافظ اشعه ایکس می توان آنرا در وضعیت عادی و در کنار شخص بیمار قرار داد و از آن استفاده نمود. این در حالیست که دستگاه های غول پیکر اشعه ایکس به سبب لطمه زدن به سلامتی معمولاً در اتاق های مجزا نگهداری می شوند.
مزیت دیگر این دستگاه آنست که خود کاربر می تواند از آن بهره برده و از استخوان لطمه دیده اش عکس بگیرد. نمایشگر ویدئویی این دستگاه روند عکس برداری را برای فرد توضیح می دهد و وی خود می تواند کل پروسه را تکمیل کند و محل دقیق شکستگی را شناسایی کند.
ولتاژ عکس برداری این سیستم قابل حمل، فعلاً برای کف دست و مچ پا تنظیم شده و مقرر است در آینده با اجزای دیگر بدن نیز سازگار شود. از این دستگاه می توان در پیست های اسکی، کلینیک های پزشکی کوچک و نقاط محروم و دورافتاده برای کنترل سریع شکستگی استفاده نمود. هزینه تولید این دستگاه نیز مناسب اعلام شده است.

1399/10/20
22:51:11
0.0 / 5
1156
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگران , تولید , دانشگاه
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
NeoPedia