NeoPedia
در مالزی؛

بوهای دیجیتالی اختراع شدند!

بوهای دیجیتالی اختراع شدند!

نئوپدیا: محققان مالزی بوهای دیجیتالی ابداع نموده اند. آنها الكترودهایی در بینی فرد قرار می دهند كه بوهای مختلف را به مغز می رسانند.



به گزارش نئوپدیا به نقل از ان بی سی، فناوری «بوی دیجیتال» به معنای آن است كه افرد در آینده نزدیك می توانند انواع مختلف بور را به وسیله پیامك برای یكدیگر ارسال نمایند.
محققان در مالزی ادعا می كنند اولین بوهای الكتریكی میوه ای، چوبی و نعنایی را ابداع نموده اند. آنها ادعا می كنند با قراردادن الكترودی درون بینی فرد این كار را انجام می دهند.
الكترود مذكور جریان های الكتریكی ضعیف در بینی را تحریك می كند. این جریان ها اعصابی را فعال می كنند كه بوهای مختلف را به مغز می رسانند.
آدریان چئوك مدیر انسیستو مهندسی مالزی در این باره می گوید: این فقط بخشی از فرایند است و با واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده یكپارچه میگردد. بعنوان مثال این روش كمك می نماید فرد با دوست خود از راه اینترنت و به صورت مجازی شام بخورد. كاربران می توانند دیگری را به صورت سه بعدی مشاهده كنند.
محققان ۱۰ بوی مختلف برای ۳۱ شركت كننده در تحقیق ابداع كردند.
چئوك معتقد می باشد در آینده بوها به شكل دیجیتال در اینترنت ارسال می شوند اما این فناوری احیانا چند دهه دیگر آماده میگردد.
او همین طور در این باره اضافه كرد: مرحله بعدی تولید بوها به شكلی كنترل شده تر است و این روند به افراد اجازه می دهد نرم افزار و محصولاتی بسازند كه بوهای الكتریكی تولید می كنند.

1397/09/09
01:29:07
5.0 / 5
4388
تگهای خبر: تولید
این مطلب نئوپدیا را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
NeoPedia